زنان در اتحادیه اروپا همچنان دستمزد نابرابر دریافت می كنند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی فرانسوی 'ون مینوت' به نقل از گزارش كمیسیون اروپا تصریح كرد كه زنان در اروپا همچنان قربانی دستمزد نابرابر هستند و بطور متوسط 16.4 درصد كمتر از مردان برای كار مشابه حقوق می گیرند و این درحالی است كه قانون برابری حقوق كاركنان زن و مرد برای كار مشابه در سال 1957 میلادی در قوانین اتحادیه اروپا ثبت شده است.

ون مینوت با اشاره به آمارهای تازه در این زمینه نوشت كه در سال 2010 میلادی بطور متوسط حقوق زنان شاغل در كشورهای عضو اتحادیه اروپا 16.4 درصد كمتر از كاركنان مرد بوده است. این رقم در سال های گذشته با اندكی افزایش و تا 17 درصد اعلام می شد.

به نوشته این نشریه در عین حال میزان نابرابری حقوق زنان نسبت به مردان در كشورهای مختلف یكسان نیست بطوریكه این میزان در لهستان ، بلژیك و استونی به ترتیب 2 ، 8.8 و 27 درصد اعلام می شود.

كمیسیون اروپا همچنین از اینكه این نابرابری حقوق در برخی از كشورهای عضو همچون بلغارستان، فرانسه، لتونی، مجارستان، پرتغال و رومانی در حال افزایش است ابراز تاسف كرد.

كمیسیون یاد شده معتقد است كه وجود نابرابری در دستمزد، بازتابی از دشواری ایجاد هماهنگی میان زندگی حرفه ای و خانوادگی است. برخی از زنان مجبور می شوند برای نگهداری از كودك خود مرخصی بیشتری بگیرند و یا بطور نیمه وقت به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهند. اما جدای از این مسئله، نابرابری در دستمزد نشان دهنده وجود مداوم نابرابری و تبعیض در كل بازار كار است.

افكار عمومی و مخالفان سیاستهای دولتهای اروپایی، اجرایی نشدن قانون برابری حقوق كاركنان زن و مرد در اروپا را در حالیكه بیش از پنجاه سال از تصویب آن می گذرد نقطه ضعف بزرگی برای این كشورها كه جلودار دفاع از حقوق زنان معرفی می شوند دانسته اند.

اروپام.**صویر.**9053**1740





:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: